אנרגיה סולארית - כך קהילות דתיות שלמות חוסכות בהוצאות החשמל ומרוויחות מזה כסף חי

מערכת שורש  טז אייר, תשפא  4/28/2021

מדובר במערכת שמייצר חשמל על בסיס אנרגיה השמש. השמש שכל יום זורחת בשמים היא בעצם כוכב של אנרגיה בלי גבול...
.......................

אנרגיה סולארית - כך קהילות דתיות שלמות חוסכות בהוצאות החשמל ומרוויחות מזה כסף חי

כמה כסף אתם משלמים בכל חודש, עבור הוצאות החשמל? יש משפחות שמוציאות יותר ויש משפחות שמוציאות פחות, אך בכל אופן, מדובר בלא מעט כסף. אם אתם רוצים להוציא את הכסף שלכם עד דברים טובים יותר, לקנות לילדים, למשפחה, לנכדים, לתרום יותר לגמ"ח או לשים יותר בקופת הצדקה, אתם חייבים לשמוע על הדבר הגדול שמתחולל בימים אלה. אנרגיה סולרית, זו הדרך של קהילות דתיות שלימות לחסוך בהוצאות החשמל. תקראו ותדעו כיצד גם אתם יכולים.

הדרך הכשרה לחסוך ולהרוויח
הדבר הראשון שנרצה לספר לכם על מערכת סולארית זה שמדובר על דרך כשרה להרוויח הרבה ולחסוך כסף חי. אין כאן שום עושק ושום גזל, זה לא רק כשר וחסכוני, זה אפילו זוכה לעידוד המדינה, בתמיכת רבנים וכל המהנדסים. מדובר במערכת שמייצר חשמל על בסיס אנרגיה השמש. השמש שכל יום זורחת בשמים היא בעצם כוכב של אנרגיה בלי גבול. מדענים מסבירים שמדובר בתהליך של היתוך גרעיני, כמו שריפה ענקית ובלתי מתכלית, שנותנת לכולנו חיים. בלי אנרגיה השמש שברא השם יתברך, אף צמח לא יכול היה לגדול. בלי אנרגיית השמש, החקלאים לא יכלו לגדל חיטה, לא היו לנו לחם לאכול או בגד ללבוש.

וכעת, בזכות פיתוחים מדעיים חדשים, נמצאה הדרך לקלוט את אנרגיית השמש ולהפוך אותה לחשמל. זה מתבצע על ידי פנלים סולאריים שנקראים גם לוחות וולטאים. את הלוחות הללו מתקינים על הגג, ממש כפי שהיו מתקינים פעם את קולטי השמש של דודי החשמל. אבל המערכת החדשה גדולה יותר, יעילה יותר ולא אחראית לחימום המים בדוד. המערכת מפיקה חשמל נקי, בלי שצריך לשרוף פחם או נפט שמזהמים את האוויר שכולנו נושמים. את המערכת הזאת אפשר להתקין על גג הבית או הבניין, כך שהיא מייצרת את החשמל שנועד בשבילנו ובשביל השכנים בבניין, בשביל הקהילה שלנו. בבתים משותפים, כל הדיירים מוזמנים להשתתף בעלויות ההתקנה אבל זה אפשרי גם כל גג של בית פרטי. רוצים לדעת כמה אפשר לחסוך מזה בהוצאות החשמל? בדקנו את המספרים ותראו שזה כדאי.

חוסכים אלפי שקלים בשנה ויותר
מערכת להפקת אנרגיה סולרית צריך להתקין בצורה מקצועית. המומחים מסבירים שמערכת כזאת יכולה לפעול בצורה נהדרך במשך הרבה מאוד שנים. לאחר קיזוז עלויות ההתקנה, הרווח כולו שלכם ושל הקהילה כולה. אין גבול למספר האנשים שיכולים להצטרף אך תשאלו בוודאי עד כמה יכולה משפחה לחסוך בזכות הצעד הזה.

אנרגיה סולארית מופקת ביחס ישיר לפי גודל הלוחות שעל הגג. כלומר ככל שמתקינים מערכת גדולה יותר, כך תפוקת החשמל שמיוצרת בכל שעה עולה. לדוגמא, התקנה של פנלים סולאריים בגודל של כ-50 מטרים על הגג תחסוך בערך 4000 ₪ בכל שנה. אם תפעל מערכת כזאת במשך עשרים או שלושים שנה, אפשר להגיע בקלות לחיסכון של מאה אלף ₪ ויותר. אם מתקינים לוח של 100 מטרים מרובעים, החיסכון יכול להגיע לרבע מיליון שקלים!

חברת החשמל מתחייבת לשלם
חשוב להבין שחברת החשמל יכולה להפוך לשותפה שלכם למהלך. לא רק שחברת החשמל תומכת במהלך כזה, היא גם יכולה להיות השותפה שלכם. כלומר, בחברת החשמל מתחייבים לקנות מכם את החשמל במחיר קבוע למשך עשרים וחמש שנה. אפשר להגיע להסכם עם חברת החשמל, שמזרימים אליהם את החשמל שישמש אתכם וגם אחרים. וכאשר אין שמש (בלילה ובחורף), אתם משתמשים בעודפי החשמל שנוצר אצלכם על הגג.